romanintaramea

Unde e Crăciunul d-altădată?

Posted on: 26 Decembrie 2011

Poate că-s eu mai clasică, îmi plac lucrurile mai așezate și mai coerente, dar un lucru e sigur: era consumeristă ne-a furat sărbătorile alea superbe care erau pe vremuri!

Nu, nu am 100 de ani, nici nu sunt prea conservatoare, dar parcă-n copilăria mea era mai frumos de Crăciun, parcă și la TV erau emisiuni mai mișto, parcă și copilașii care mergeau la colindat știau colinde mai lungi de o strofă- jumătate și le cântau cu respect și suflet, fără să râdă și să chicotească, fără să aștepte bani mulți în schimb.  Și, tot în Crăciunul trecutului meu, cozonacii făcuți în casă îi băteau la fundulețul gol pe cei cumpărați și alintați cu zeci de E-uri și alte chestii miraculoase. Dar, până și ai mei au concluzionat că sunt mult mai gustoși cozonacii din comerț decât cei făcuți în casă. Eu m-am încăpățânat să fac cozonaci și să nu mă ating de cei din comerț, măcar de dragul bunicii mele care făcea niște cozonaci pufoși, în care mă lasa pe mine să-mi vâr mâinile și să amestec aluatul.

Parcă nici zăpadă nu ne mai vrea și nici aerul nu mai miroase a Crăciun. Ori poate că, dacă mai vreau Crăciun adevărat, trebuie să fug în lume, undeva în nordul țării, pe unde atârni harta în cui, pe unde oamenii umblă îmbrăcați în straie tradiționale, dansează, cântă, colindă și gătesc niște preparate grozave care ne-ar face mai sănătoși decât ne credem noi mâncând toate tâmpeniile pe care scrie light.

Sursa foto de aici și de aici.

1 Response to "Unde e Crăciunul d-altădată?"

Romania intr-un pumn de colinde vechi:
camarasdelumini.wordpress.com/2011/12/23/romania-in-10-colinde/

Lasă un răspuns

Categorii

Decembrie 2011
L M M M V S D
« Noi   Ian »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
