romanintaramea

Vioara supraviețuirii

Posted on: 7 Decembrie 2011

Astăzi, la Universitate, o mămică tânără cânta la vioară lângă bebelușul ei. Avea un pahărel gol de cafea de la Mc Donald’s în care oamenii puneau bani. Era îmbrăcată curat, decent, simplu. Avea chipul unui om pe care viața l-a încercat, dar a înfruntat cu demnitate fiecare greutate.

Când unele mame își lasă copiii la centre de plasament pentru că nu au cum să-i întrețină, fata asta ne-a dat o lecție. Și, poate că, e o lecție și pentru aceia care îi spuseseră cândva: ”De ce studiezi vioara? Nu o să ai cum să supraviețuiești cu asta!”. Acum, tocmai vioara asta a fost  o metodă de supraviețuire. Nu a cerut bani, nu i-a cerșit, a ținut un concert neconvențional în aer liber.

Sunt sigură că, dacă n-ar fi avut vioara nu ar fi luat nici jumătate din banii strânși. Dar, oamenii nu cred că au apreciat ce cânta, ci mai curând au apreciat contextul: vioara, căruciorul în care un bebeluș dormea pe muzica mamei, aspectul curat și sincer al femeii.

Și, totuși, ceva a murdărit atmosfera. După ce eu și o fată din fața mea am lăsat câte o bancnotă în pahar, o tânără de etnie romă cu un bebeluș în brațe ne-a strigat:” Dă-ne și nouă! Dă-i și lui! Îi e foame! Țipă de foame! ” Și eu, dar și fata cealaltă am fost nevoite să-i dăm și ei bani tocmai pentru că țipa prea tare în fața stației RATB. După ce i-am dat ne-a invitat să ne ghicească pentru a-i mai da niște bănuți, spunându-ne: ”Hai să vă ghicesc, că-mi trebuie și mie bani, că-mi plânge plodu’ de foame!”.

Nu-mi place când cineva își țipă sărăcia, lenea sau mai știu eu ce alte ”calități”, caritatea se face din suflet pentru suflet. Iar azi, am întâlnit un suflet demn care își cânta amărăciunea și nu și-o striga în gura mare.

Sursa foto de aici

Etichete: , ,

3 răspunsuri to "Vioara supraviețuirii"

Este uimitor cum unii oameni iti dau o lectie de viata prin lucruri atat de simple si frumoase.
Felicitari pentru post,Ioana! :*

Lecțiile de viață vin de cele mai multe ori de la oamenii simpli.
Mulțumesc.:*

Curajoasa si demna femeie! Primul impuls la romani e sa-l avorteze, abia apoi sa-l lepede la Valea Plopului (acolo e inca bine fata de alte locuri):
http://camarasdelumini.wordpress.com/2011/09/20/traditii-nestirbite-la-romani-avortul/

Lasă un răspuns

Categorii

Decembrie 2011
L M M M V S D
« Noi   Ian »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
