romanintaramea

Medicul meu de familie se numește GOOGLE!

Posted on: 12 Noiembrie 2011

Medicul meu de familie se numește Google! Îl plătesc în fiecare lună când vine factura de internet. Nu mă întreabă de o mică atenție, îmi oferă cele mai vaste răspunsuri dar nu mă poate vindeca de nicio boală și nici salva de la moarte. Are totuși cea mai importantă calitate: e prezent oricând și oriunde.

 

 

Suntem țara ghișeului trântit în nas, a hârtiilor fără noimă dar suntem și țara în care sănătatea se întâmplă doar în timpul programului, altfel: Moarte frumoasă!  Ce mă scoate din toți pepenii ( verzi și galbeni) e că eu de câte ori am nevoie de medicul meu de familie, nu o găsesc pe distinsa doamnă. Ton de ocupat pe mobil, pe fix îmi răspunde o doamnă doborâtă de vârstă care îmi spune: ”doamna doctor nu e aici”.

Bun și dacă nu e, nu e… dar treaba asta durează de vreo 3 ani. Sincer vă scriu și vă zic: în ultimii 3 ani nu mi-am deranjat cu nimic medicul de familie, mi-am tratat singură răcelile cu paracetamol, fervex și altele, mi-am tratat singură stările de rău cu calciu, lămâie și zahar. Dar are totul o limită. Și limita e momentul în care crezi că îți e rău de mori dar nu e atât de grav încât să suni la salvare și nici atât de banal încât să te tratezi singur. Normalitatea ar fi să te duci la medicul de familie? Care medic, de unde atâta! Și ce faci? Începi să cauți pe internet după simptome precum unul care vrea să descifreze un întreg text în chineză deși el nu știe niciun cuvânt așa că ia dicționarul și traduce fiecare cuvințel.

Eu înțeleg așa: În țara mea, acolo unde plătesc pentru serviciile medicale, nu beneficiez de un amărât de sfat medical, de un consult doar pentru că e trecut de ora 18.00. Îmi pare rău dar starea mea de rău nu apare la ore fixe și pe zi lumină.

 Mulțam’ domn’ doctor Google!

pozele de aici

10 răspunsuri to "Medicul meu de familie se numește GOOGLE!"

Un prieten de familie a mers la medicul de familie pentru ca avea o raceala urata. Dialogul dintre ei a decurs cam asa:
Doctor: Mda… cam inflamate amigdalele…
Pacient: Doamna doctor.. nu mai am amigdale de 5 ani de zile!!!

Si sa mai avem incredere in sistemul sanitar din Romania? Mai bine iti pui streangu` de gat, macar stii o treaba! 😉

Pare așa de clasică treaba asta și așa de românească:).

Eu am fost la spitalul Universitar la Ortopedie iar medicul mi-a spus (cu radiografia in fata) ca nu isi da seama daca e fractura la cot sau nu … Mi-a pus atele pentru 10 zile iar apoi sa revin sa repet radiografia… Probabil ca o sa fie fractura mai vizibila pentru nu a fost pus ghips inca de la inceput! Asa ca mai degraba ne ajuta lectiile de prim ajutor si Google…

Din pacate am senzatia ca nici ei nu au idee ce anume trateaza si mai ales cum. Problema e ca tot noua ne e greu si rau dupa o experienta de genul asta.

Eu una sunt multumita de medicul meu de familie.. Cu serviciul de ambulanta am eu o problema si, mai ales, cu serviciul de urgenta de la Spitalul Universitar..

tot de medici e vorba până la urmă, că ei constituie toate chestiile astea numite pompos ”servicii”. Depinde, eu am fost foarte mulțumită de cei la Universitarr.

Mi s-a intamplat si mie ca Google sa-mi ofere mai mult ajutor decat un medic. Sistemul defect, neprofesionalismul, educatia precara, toate la un loc ne-au adus aici.
Dupa cateva experiente nefericite am ajuns sa nu mai am incredere in medicii romani. Consult cate cinci (medici) daca am vreo problema. Ultima data numai doi din cinci „au ghicit” problema, restul de trei fiind „pe langa”.

din păcate cam așa stau lucrurile, deși nu putem generaliza. Eu mai cred totuși că avem și medici buni, e mai complicat să ajungi la ei.

Cu multi ani in urma am cunoscut o domnisoara medic rezident, proaspat iesita de pe bancile scolii. Modesta, din provincie, statea cu chirie si tragea de o leafa mizera, dar plina de viata si gata sa aline suferinta. Am intrat impreuna intr-o librarie scumpa, unde s-a oprit la standul de medicina. Privea cu jind in toate partile. Carti de la 2-3.000.000, colectii de 18.000.000. Ce putea cumpara un tanar medic? Galant, m-am oferit sa-i cumpar o carte micuta, un fel de memorator de vreo 600.000. Mi-a zambit si mi-a spus ca e un fel de fituica pentru studenti. Era practic singurul articol accesibil din tot standul. Oamenii acestia ar trebui sa-si permita literatura de specialitate, ascum isi permit colegii lor din strainatate. Raman doar pasiunea pentru medicina si omenia. De la intamplarea asta au trecut zece ani, ne-am reintalnit intamplator – fiecare cu familia lui – si mai tinem legatura sporadic. Din entuziasmul ei n-a ramas mare lucru. Ghinionul a fost un copil bolnav si o leafa care nu-i prea ajunge. Pacientii se programeaza, au ore fixe la care sa se prezinte, dar vin de la 6.30 dimineata si pazesc usa ca la supermaketurile cu reducere. Se bat parte in parte care sa intre peste rand, vocifereaza pe hol ca pe mosia personala. Asa, ca la Romanica. Mioritic. „Ii primesc ca mi-e mila de ei, nu pot sa fiu nesuferita ca dr. House!” „Da’ de ce nu-i dai de-a dura daca nu-si respecta programarile? invart eu cutinul in rana. „Ce, e Circul de Stat pe la tine?” „Eh, imi zice, sunt batrani, nu-i intreaba nimeni de sanatate”. Probabil ca batranetea iti ofera dreptul la proasta crestere, dupa care ai jinduit toata tinereatea, cand trebuia sa spui „saru-mana”. Da’ asa-i la Romania, cu sictir general.

Lasă un răspuns

Categorii

Noiembrie 2011
L M M M V S D
    Dec »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
